söndag 4 juli 2010

Tror jag har kommit på en lösning för katten!

Har haft lite ångest för vad jag ska göra med katten när jag åker bort på cupen. Jag är ju borta i 5 dagar och har ingen bra lösning. Alternativen är att 1, lämna katten helt ensam i 5 dagar eller 2, skicka hem honom till mamma.

Hemma hos mamma finns det en annan katt och min katt går inte ihop med andra katter. Dom skulle då få ha katterna i olika rum, och risken att dom slipper ihop är ändå överhängande. Det är också risk att någon lämnar ett fönster eller en balkong öppen så att min katt kan ta sig ut,och gör han det kommer han aldrig tillbaka om inte jag är där. Han är inte så våldsamt social mot folk han inte känner och skulle aldrig gå att fånga in igen.

Alternativet att lämna honom helt ensam i 5 dagar är ju alldeles uppenbart inte heller en acceptabel lösning, det går helt enkelt inte. Men så kom jag på att mamma kan ju faktiskt åka in till stan när "Sune" jobbar och hålla katten sällskap!

Jag åker på onsdagen mitt på dagen så han har sällskap iaf halva dagen innan det. Sen kan mamma åka in torsdag och fredag och hålla honom sällskap hela dagen och så kommer jag hem måndag eftermiddag/kväll. Han är ju fortfarande ensam på kvällarna och under helgen vilket känns sådär, men det är nog ändå den bästa lösningen. Kanske kan jag muta någon att åka hit en stund under helgen också så han får sällskap.

Besvärligt det där, det blir ju synd om kisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar