torsdag 12 augusti 2010

Frisering av hund på schemat

Mormor är på besök hos mamma och hon ringde mig och frågade om jag kunde klippa bort lite päls runt ögonen på hennes hund, en bichon. Klart jag kan, så idag kom dom hit med djuret...

När jag var klar med ögonen drog jag loss all päls han hade inuti öronen, och bannade mormor för att hon inte gjort det, och så hällde jag i öronrens i öronen och så tyckte jag att jag var klar. Eller?

"Om du VILL så får du ju klippa hela hunden" sa mormor och såg bedjande ut *S* Så det blev till att karva bort päls på hela bichonen, tog LITE längre tid än att putsa runt ögonen, men jag tror han ser helt ok ut faktiskt. Himla trevligt djur, om än en SMULA jobbig när han blev tvärkåt på min kastrerade tik...

Fick en hundring för jobbet *S* Inte för att jag planerat att ta betalt av min mormor direkt, men om någon sticker pengar i näven på mig tänker jag ju inte direkt kasta tillbaka dom ;)

Ix tyckte han var lite konstig, liten och lurvig liksom, men han betedde sig himla bra och det var inga problem att ha alla tre samt katten ihop. (bortsett från antalet kvadrat i lägenheten då...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar