fredag 10 september 2010

Försöker strukturera mig

Måste få lite ordning på rutinerna så det blir något gjort. Jag har VÄLDIGT mycket i skolan och ska dessutom hinna med föreningsengagemang och att hjälpa P arrangera ett MH. Sen underlättar det ju om man får lite tid att lägga på sig själv där man kan göra saker man VILL göra, och så ska hundarna ha sitt och Ixen ska tränas för tävling... Dessutom vet jag av erfarenhet att när jag har mycket att göra så förfaller mitt hem. Tvätten tvättas var fjärde månad, disken diskas när det är slut i skåpen och golvet blir stampat jordgolv... Det är ju rätt trevligt att UNDVIKA sånt.

Planen blir som följer... Eftersom jag inte är särskilt pigg på morgonen så får jag lov att äta frukost och se på tv till 9.30, då lär jag hinna vakna till liv. Sen får jag plugga en timme innan ett program jag faktiskt vill se börjar, då blir det rätt lagom med en timmes paus så man får vila hjärnan lite. Sen plugga igen från ca 1130, sen blir det TV-paus igen en timme senare. (Jag orkar inte koncentrera mig på helt galen grammatik mer än 1 timme åt gången). Efter det är dagen mer fri. Det brukar räcka att plugga 2 timmar/dag förutsatt att det verkligen blir av och man är koncentrerad under dom 2 timmarna. Sen får det bli en timme till på kvällen innan jag går och lägger mig, det passar rätt bra med dom kurser där man bara ska läsa en massa.

Sen får jag någon gång under dagen klämma in 30 minuter för städning och diskning, gör man det varje dag lär man ju hinna hålla efter, och 15 minuter var till MH och föreningsjobb. De sista innebär mest en massa mailande, så det lär man klara på en kvart om dagen. Resten av dagen får gå till me-time och hundarna. Hundträningen kommer ju tyvärr bli lite styrd av när N kan träna dom dagar vi ska träna tillsammans, förhoppningsvis kommer hon mest vilja träna eftermiddagar så blir inte mitt "schema" rubbat.

Nu får vi hoppas att jag kan hålla mig till min egen plan. Jag brukar vara duktig på det men man vet aldrig... Sen har jag en tendens att straffa mig själv på ett helt rubbat sätt... Om jag inte pluggar som jag ska så FÅR jag inte göra något annat heller som straff... Inte särskilt effektivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar