onsdag 22 september 2010

Ringde ang den där spirio-grejen

Eftersom jag fortfarande inte fått några resultat med posten ringde jag upp för att kolla ungefär hur lång tid det ska ta. Vad vet jag, det kanske tar flera veckor att analysera sånt?

Fick prata med en sjuksjöterskestuderande (en man, gissa hur förvånad jag blev!?) som var av utländsk härkomst. Inget ont om det, men han hade lite svårt med språket mellan varven så det tog en stund innan vi kom fram till något.

Sa att jag gjort en spirio-grej då och då, och frågade ungefär hur lång tid det tar innan man får svar? Fick till svar att resultatet skulle gå till läkaren som ordinerat spirio-grejen. (Mjaha, så svaret på frågan var...?) Fick förklara att hon hade slutat jobba där och att resultatet skulle läggas hos någon annan som skulle höra av sig till mig sen, och då blev det komplicerat *S*

Då frågade han vad läkaren hette? Ingen aning sa jag (herrejisses, jag träffade människan EN gång för 3 månader sen, ska man komma ihåg sånt? Kolla min journal!) Till sist kom han iaf fram till det jag redan hade sagt-att hon slutat jobba där.

Hade jag varit hos någon annan läkare där? Nej, det har jag inte. Nehepp... "Då bokar vi in dig på en tid hos någon då kanske...Hur mår du??" Fick hejda honom lite och säga att jag mådde alldeles utmärkt, att jag inte ville ha en TID utan bara ett BREV och jag TROR att vi till sist kom fram till att NÅGON skulle titta på resultatet av spirio-grejen och-får man hoppas-meddela mig ett resultat.

Fortsättning följer, eller nåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar