söndag 5 september 2010

Sjuk och inget internet, eller ”3’s jävla bredband suger balle”

Nu är det fuck med 3’s jävla skitbredband igen. Har varit utan internet hela lördagen och som det ser ut kommer jag bli utan hela söndag igen, bingo! Jävla skitföretag! Problemet den här gången är att det inte går att ladda abonemanget. Jag kan alltså inte betala dom, så att internet börjar fungera igen... Nackdelen med kontantkort, men vafan gör man. Ringde kundtjänst typ 470 ggr och dom kunde inte heller ladda kortet, så det är något rejält jävla muckel dom har. Börjar överväga att byta bredband, jag är sjukt less på att 3 ska krångla på ett eller annat vis HELA tiden.

Fördelen med att inte ha internet är väl möjligen att man skulle få rätt mycket gjort hemma, det finns ju inte så många sätt att roa sig på... Synd bara att man är sjuk fortfarande, och inte orkar göra ett skit för att man är helt febermatt mellan varven och sover halva dagarna.

Lyckades iaf rensa kattlådorna och när jag höll på med det insåg jag att jag var tvungen att rensa avloppet i badrummet, och när jag ändå höll på med det kunde jag ju rensa i avloppet i köket och för att kunna göra DET var jag tvungen att diska... Lite fick jag iaf gjort. När jag rensade avloppet i badrummet höll jag fan på att spy... Tror inte det är rensat sen Jesus gick i kortbyxor och den där silen som ska vara vit hade någon sorts beläggning som inte gick att få bort... Det var som cement på den, dövidrigt! Nu slipper jag iaf förhoppningsvis förvandla hela badrummet till en pool när jag duschar. Avloppet i köket verkar det vara sämre med. Nu har jag kaustiksodat köksavloppet 3 eller 4 ggr men det känns ändå inte som om det hjälper. Spolar man bara en kort stund så rinner vattnet undan, men om man spolar längre, t ex när man sköljer disken, så rinner det inte undan.

Hoppas på en bättre dag i morgon. Endag MED internet och UTAN förkylning skulle vara helt perfekt-tack så mkt. Skolan börjar på måndag igen och det skulle väl vara skoj att ha EN ledig dag innan den startade, dvs en ledig dag då man orkar GÖRA något.

2 kommentarer:

  1. Drygt, och man märker hur beroende man är av bredband idag. Skulle tvn inte fungera så bryr jag mig inte men att vara utan Internet i 1 timme kan kännas som veckor.

    SvaraRadera
  2. Men eller hur, man är ju helt handikappad utan internet!

    SvaraRadera