söndag 12 september 2010

Uttråkad? Make a plan!

Kände igår att jag är så sjukt uttråkad av mitt liv, det händer ju inte ett jävla skit! Känner att jag måste ta tag i saken och det är ju egentligen rätt lätt åtgärdat eftersom jag är rätt säker på att jag vet vad som saknas...

1, pengar. Utan pengar kan man inte göra ett skit. Nu får jag iofs mer pengar över när valpen är färdigbetald, men dock. Så, steg 1 i planen, skaffa mer pengar. Det jobbar jag redan på, försöker hitta ett jobb som går att kombinera med studierna.

2, körkort. Alla mina nära vänner bor åt helvete för långt bort, och utan körkort är det för komplicerat att hälsa på dom. Körkort kostar pengar... Eftersom jag aldrig för köra med mina handledare så måste jag ju köra på körskolan, och det kostar 600 spänn/timme... helt vansinnigt, men det är det mina extra pengar kommer gå till när jag väl får in dom.

3, Skaffa en bil, givetvis. Mer pengar. Hela grunden i planen är mer pengar.

Tänk om man hips vips skulle bli ekonomiskt oberoende... Vilken dröm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar