torsdag 28 oktober 2010

Martin Melin... Jag känner att jag har åsikter!

Martin Melin, ni vet robinson/polis-Martin..? Tydligen ska han skriva en bok, om jag fattat bloggen rätt, och då undrar jag: kan man sälja en bok enbart på att vara snygg och gift med en författare? För skriva kan han ju då inte iaf! Eller vad vet jag, han kanske KAN skriva så man fastnar i texten, men väljer att inte göra det...

Sen irriterar jag ig helt galet mkt på att han kallar sin fru "Chalies mamma"... Är det den enda identitet hon har? Hon är mamma, that's it! Vad hände med författaren/kvinnan/frun/människan Camilla? Det vore väl en sak om "Charlies mamma" var någon liten grå förortsmamma som ville vara lite anonym, men är man Camilla Läckberg så har liksom det skeppet redan seglat känner jag... Sånt där stör jag mig på... När man sorteras/sorterar in sig själv i ett fack och effektivt kapar bort hela sin identitet... Man är "Snuttes matte" eller "Charlies mamma", och det innebär ju då att man bara existerar i den funktionen. Utan Snutte och Charlie är man ingenting. Trist inställning tycker jag, de flesta människor är mycket mer än så!

Men missförstå mig rätt, jag gillar Martin. (I funktionen av en anonym människa som jag inte vet ett skit om) Skulle han sälja en bok med bara bilder på sig själv skulle jag köpa den utan att blinka. Men en bok han har SKRIVIT? Mja, jag kommer nog bli tvungen att köpa den av nyfikenhet-och då har han ju iaf sålt ett exemplar.

2 kommentarer:

  1. Hej Ciss.
    Anledningen till att jag inte skriver Camilla i bloggen var för att vi kom överens omk det när jag skulle börja att blogga. Detta för att bloggen INTE skulle handla om henne. Det kan lätt bli så. Därför valde vi att använda det mer "anonyma" Charlies mamma. Det är inte på något sätt att ta bort henne som individ.
    Angående mitt skrivande så säger det nog en hel del om dina fördommar,
    varför skulle inte jag kunna skriva?
    Jag har gått skrivarkurser och tagit flera kurser på Poppius journalisskola. Jag har skrivit i hela mitt liv och har fåt närmare 100 krönikor, artiklar och reportage publicerade.
    Inget, tro mig, inget förlag skulle ge ut en bok de inte tror på och som är dåligt skriven.
    om du bedömer mitt sätt att skriva genom att läsa min blogg så är det synd. Jag skriver mina inlägg på tre minuter och läser inte ens igenom dem innan jag trycker på publicera. jag "jobbar" alltså inte ett dugg med texten. men så tycker jag inte att en blogg skall vara så heller. Men det är min åsikt.
    Trist att du tycker min blogg är dåligt skriven och att jag saknar talang i övrigt.

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte om det är min blogg som fuckar eller om du raderade din kommentar, men hur som haver...

    Bra där! Jag respekterar människor som kan ta kritik och förklara saker som är oklara! Vi kanske inte är överens om allt, men det måste man inte vara heller.

    Respekt!

    SvaraRadera