torsdag 4 november 2010

Böcker

Nu är jag för lat för att kolla vilka böcker jag skrivit om på senare tid så vi tar ett snabbt referat bara...

Alla får ligga,Henrik F-nånting (sorry) tror jag skrivit om den tidigare. Fantastiskt underhållande och inte NÖDVÄNDIGTVIS en raggningsbok.

Den orolige mannen (wallander), Mje, den gick att lyssna på men jag är inte så våldsamt förtjust i wallanderböckerna, använder dom som back up när jag inte har något annat.

En annan tid, ett annat liv, Leif GW Persson. Lyssnade inte klart på hela eftersom min MP3 helt plötsligt vägrade spela just DEN boken när det var 3 skivor kvar, men den var riktigt bra! Har resten på datorn och ska lyssna klart sen... Jag gillar GW, han är en butter gammal gubbe, precis i min smak! och han kan skriva så att man fastnar i texten också.

Nu blir det Unni lindell ett tag. Jag har inte läst/lyssnat på något av henne så jag vet inte alls vad jag har att vänta mig, men jag gillar deckare och jag gillar "serier" så jag hoppas på det bästa.

JO NESBÖ kommer ut med en ny bok (på svenska) i Januari! ÄNTLIGEN! Undras just när Liza Marklund kommer med en ny, och Camilla Läckberg...? Nackdelen med att läsa/lyssna på mycket böcker är ju att dom tar slut, man måste vänta på att få veta vad som händer med karaktärerna och det tar ju som bekant lite tid att skriva en bok :/

Nu har jag ju precis hittat Unni lindell som har ett gäng böcker i en "serie", men sen börjar jag ha akut kris på böcker! Jag är inne i en (flera år lång) period när jag mest lyssnar på deckare och det börjar kännas som om jag har avverkat det mesta snart. Oroväckande!

Tipsa gärna.

2 kommentarer:

  1. Kan tipsa om Michael Connelly's böcker om snuten Harry Bosch (14 st än så länge, ej avslutad) Även Patricia Cornwell's böcker om rättsläkare Kay Scarpetta (16 st,heller ej avslutad) tycker jag är kanon..

    //Bokmalen =)

    SvaraRadera
  2. Unnis böcker är riktigt bra och håller med föregående "talare" Michael Connelly är också väldigt bra.

    SvaraRadera