fredag 19 november 2010

Vattengympan skickar mig raka vägen till helvetet

Jag har ju redan sen tidigare en plats på första parkett i helvetet för att ha hånat dom döda, sjuka och sörjande och idag har jag nog säkrat den platsen för att ha skrattat mig fördärvad i smyg på vattengympan...

Vi har normalt en liten, späd, mild sjukgymnast som ledare på vattengympan, och det går ganska stillsamt till... Trampa lite på stället, vevalite med armarna, stretcha lite osv. Rätt trist och det känns inte som om det GER så mkt, men det är ju trevligt ändå. (Man får ju bada!)

Idag var hon sjuk, så vi skulle EGENTLIGEN bara ha simmat i 40 minuter (fine by me!) men en av kvinnorna som jobbar på rehabbassängen tyckte att det verkade så trist så hon hoppade in och hade gympa med oss i stället... Oh dear lord!

Hon var helt VILD! För det första var hon helt engagerad och utstyrd i rediga gympakläder (sjukgymnasten kör på sina vanliga, SÅ hårt jobbar vi inte...) och hade dessutom piffat till sig med ett rejält headset så att vi skulle höra henne ordentligt (för vi är ju säkert 5 meter bort)... Redan där började jag flina lite i smyg, under vattnet. HUR engagerad kan man bli i ett gäng fettons vattengympa? Nåja...

Sen körde vi igång. "Ni kommer inte riktigt känns igen programmet" Sa hon. "Min och Beas musiksmak är inte riktigt likadan..." Det bärjade rätt normalt. Vi trampade runt lite i vattnet och viftade lite med armarna och lite sådär. Minns ni den där människan (som jag såklart inte minns vad hon heter!) som var helt galet känd på 80-talet, hon som gympade i TV? SÅ skuttade hon runt vid sidan av bassängen medan vi plaskade på i vattnet. Hojtade käcka uppmaningar i sitt headset, sjöng med i musiken (en gammal amason, ring, ring...) osv. Här började jag förtvivlat försöka memorera allt för att kunna blogga om saken...

Så var uppvärmningen över och vi började på riktigt. Och nu brakade hela helvetet loss! Jag kan inte beskriva allt för då blir jag aldrig klar, så jag tar bara det galnaste, men believe me, det är inte allt! Vi skulle först ta några flytmojar som är liksom avlånga, dom ser typ ut som ormar och det var vad hon kallade dom också. Först  skulle vi ha dom under armarna och flyta på dom och göra grejer med benen, och det var väl trevligt. Sen säger människan "och så stoppar ni ormen mellan benen!" alltså, jag kanske har rätt pubertal humor men herrejävlar vad jag nästan gapskrattade henne rakt i ansiktet! (och jag var inte ensam) Så vi tar våra ormar mellan benen (hahahahahahahaha) och så ska vi liksom cykla med benen och simma med armarna runt bassängen, och det var väl trevligt... Under tiden SPRINGER människan runt bassängen med sin orm mellan benen som en käpphäst, ivrigt hojtande i sitt headset... Att ingen drunknade av skratt är ett smärre mirakel! och som slutkläm säger hon "Och så greppar ni ormen med båda händerna!" Ja men hallå?? *dör av skratt*

Ungefär där var det en kvinna som inte kunde hålla tyst längre utan sa "du är ju helt vild!". Och då svarar den galna kvinnan på bassängkanten "Ja då skulle ni se mig när jag druckit öl!"

*Bryter ihop och dör av skratt* Det var i särklass den roligaste vattengympan jag varit på so far, nog för att jag gillar min sjukgymnast men det är inte lika roligt med en normal människa som en som är helt vild och galen! Vilken härlig människa!

Under hela tiden vi plaskade runt var det ett gäng karlar som gick in och ut och besiktade byggnaden, och till sist var det en av kvinnorna jag plaskar med, en kvinna på över 60 år, som hojtar "Men GUD vad ni har KARLAR här idag! Ro hit med lite KARLAR!"

Bra start på helgen känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar