måndag 27 december 2010

Dags att börja ladda

Ringde sjukhuset i fredags för att fråga om det händer något med mitt köande. Det visste dom inte, så jag fick numret till kvinnan som sitter med alla listor och vet saker... Ringde henne i morse och fick veta att det bara är FYRA personer före mig i kön nu! FYRA STYCKEN! Fick också veta att dom just nu opererar ca 2 av "oss" i månaden! Om det fortsätter så så bör jag bli opererad i mars. I MARS! MARS!

Iom det så är det dags att börja ladda upp med massa saker, det försvann ju flera månader från min plan!

Åkte ut och köpte 2 kartonger bantarpulver, har fan inte råd att köpa allt på en och samma gång! Hade hoppats att 1 kartong skulle räcka iaf 5 dagar eller så, men sån tur hade jag inte. 3 dagar/kartong blir det och då får jag egentligen inte i mig tillräckligt med kalorier om jag ska följa dietistens råd. 5 påsar/dag blir ca 500 kalorier (fatta, 500!) och dietisten vill att jag ska få i mig 800 :/

Behöver iaf 5 kartonger till av bantarpulvret. Ska äta det i 3 veckor... *kräks*

Efter op ska jag dricka soppa i 3 veckor. 8 ggr/dag! FATTA hur mkt soppa det är!? Även om man bara ska äta 1,5-2 dl åt gången så är det ju sjuka mängder soppa, och i TRE VECKOR! Det blir väl ca 1.5 liter/dag jag ska ha i mig, jisses amalia! *räknar* 31 liter totalt *svimmar*

Och efter det är det 3 veckor med barnmat/pure. 8 ggr/dag. 168 barnmatsburkar... Tur man kan laga egen mat och purea den, annars blir det en FASLIG massa barnmat!

Jag önskar mig soppa och barnmat i födelsedagspresent ;)

Men det ska bli skönt att få det gjort.  I can't wait, faktiskt! Jag ser fram mot ett helt nytt liv, och det ska bli väldigt intressant att upptäcka hur livet kan vara om man inte är smällfet! Hur man orkar mer, kan göra saker, inte har ont överallt osv.

För att inte tala om HANDLA saker. Gick på mellandagsrea idag och tittade på saker jag skulle vilja ha, men som jag inte KAN ha.

Sen får vi ju hoppas att jag inte dör på operationsbordet. Risken finns ju, men man kan ju hoppas att dom reder upp det... Jag är mer orolig för att mina lungor inte ska klara narkosen. Dom är ju redan i ganska dåligt skick iom astman och narkos är ju rätt tunga grejer. Jag har VERKLIGEN inte tid med någon lunginflammation!

Har fortfarande inte lyckats ta alla "före" bilder, kanske dags att sätta fart med det nu då. (men glöm att jag lägger ut som här)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar