fredag 21 januari 2011

122,1 i morse

med kläderna på, så det är nog ungefär samma som igår. Kankse ett halvkilo ner eller nåt.

Upptäckte att min fiiiiina Ipod som kom igår har stegräknare, så jag klämde igång den i morse innan jag gick med hundarna. Efter att ha gått 2 promenader (nutten är här så jag går separata prommisar) hade jag traskat ca 2300 steg. Bara klämma in 4 såna dubbla promenader till så är vi uppe i 10 000, och det är egentligen bara 2 promenader extra. Går normalt den rundan 3 ggr/dag och så blir det några kortare kisspauser.

Nackdelen med att äta så skitlite kalorier (500/dag) är att man inte har någon vidare energi till att RÖRA på sig, det är ju rena svältkosten. Man är inte direkt pigg och fräsch, och moralen är i botten när man vet att man måste gå TVÅ gången innan alla djuren fått sitt. Normalt är det trevligt, men när man är helt orkeslös blir det jobbigare. Tyvärr är det ÄNNU jobbigare att gå med alla tre i koppel samtidigt, vilket är anledningen till dubbla promenader.

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara påpeka att du inte behöver träna mer än de vanliga promenaderna iom så lågt kaloriintag. Risken är att man blir rätt... matt!

    SvaraRadera
  2. Problemet är ju att jag knappt orkar med dom vanliga promenaderna

    SvaraRadera