måndag 31 januari 2011

14 dagar kvar till operation

och vågen står på 119.6, dvs samma som innan vår trerätters middag i lördags. Godkänt.

Helt overkligt att det bara är 2 veckor kvar! Nu får jag verkligen ligga i om jag ska gå ner 6 kilo till...

Nu har kroppen lugnat sig lite känns det som. Jag är inte längre så hungrig att jag nästan kräks, jag har inte ätit några morötter (mot hungerskänslorna) på flera dagar för det behövs inte (klart det inte gör nrä man äter trerätters... ;) ) och jag är inte lika matt och orkeslös längre. Tror det är det som kallas Ketos, eller nåt. (Googla om ni vill veta mer om det)

Nackdelen med att jag inte är hungrig längre är att jag ofta glömmer att "äta". Att bara få i sig 300 kalorier/dag för att man glömt 200 är inte optimalt för att gå ner i vikt, trots att man skulle kunna tro det... Försöker hålla koll på klockan och äta var tredje timme, men så tar man en tupplur och sover över 1 mål, och så ska man bara... och så har det gått flera timmar utan att man ätit.

Känner redan nu att jag kommer bli väldigt rastlös på sjukhuset, jag ska vara där i ca 5 dagar! Och göra vad då? Glo? Skrivs in på kvällen den 13e, opereras den 14e. Dom två dagarna torde ju gå snabbt, men sen då? 2-3 dagar efter op ska jag vara där så dom ser att jag kan "äta" utan att bli sjuk, eller att det inte blir komplikationer efter op. Fylla lappetoppen med filmer, tror jag bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar