onsdag 12 januari 2011

Den rafflande fortsättningen på p-pillret

Ringde kirurgimottagningen igår för att få svar ang hur jag skulle göra med p-pillren, men dom visste inte heller! Dock var den här killen lite bättre på sitt jobb så han sa "jag kollar upp det och så ringer jag dig!" TACK! Blir vansinnig när dom bara "nä jag vet inte? Borde jag det?" Hur ska då JAG få veta något? Först ville han koppla mig till subban... förlåt, kvinnan jag pratade med i förrgår, men jag var jäkligt snabb på att förklara att henne hade jag redan frågat!

Han ringde upp några timmar senare så jag äntligen fick svar på frågan... Jag ska sluta omgående med p-piller eftersom det bara är en månad kvar till op. Ju tidigare man slutar desto mindre risk för proppar. Han hade fått jaga rätt på en kirurg (!) för att få svar på frågan, och det tycker jag är rätt anmärkningsvärt... Borde inte dom VETA sånt? Jag kan ju omöjligt vara den första kvinnliga patient dom har, så frågan kan ju knappast vara NY?

Fashinerande, MYCKET fashinerande. Men nåja, nu vet jag ju iaf, efter 17 sorger och besvär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar