måndag 10 januari 2011

Gud så irriterad jag blev känner jag...

Tillsammans med kallelsen till operation fick jag dels en lista med saker som är bra att veta och dels ett provtagningsunderlag... På provtagningsunderlaget finns det lite motstridiga uppgifter, det står dels att jag ska ta mig till första bästa vårdcentral och ta proverna innan jag börjar med flyt och dels "planerad provtagningstid 2011-01-19". Det är lite märkligt, för om jag ska ta det på närmsta vårdcentral är det ingen tidsbokning, så jag ringde bokningsmänniskan i morse för att fråga.

HERREGUD! Jag ringde samma nr som jag ringt tidigare, men jag tror inte att jag pratade med samma människa... Den jag har pratat med tidigare har varit jättretrevlig och hjälpsam, den jag pratade med idag var en... SUBBA! Skitsnäsig och otrevlig, och jag tror inte ens hon begrep VARFÖR jag undrade avrför det står "Planerad provragningstid" på pappret jag fått. Hon sa hur som haver att jag "fick ta ansvar för det själv och boka en tid", så då gör jag väl det då. Kärring!

Sen så har jag tidigare fått info om att jag ska sluta med mina p-piller innan op. Jag har däremot inte fått info om hur långt innan jag ska sluta, och eftersom det fanns info på pappret jag fick från henne (?) om när man skulle sluta med ANDRA mediciner utgick jag från att det var rätt människa att fråga... Svar: "DET vet jag INGENTING om" (Och lät som om det var årets märkligaste fråga...) "DET har jag inte fått NÅGON information om"

Nähä, så vem fan ska jag fråga då? Ringde kirurgmottagningen för att kolla om sköterskorna där visste, men dom hade slut telefontider så jag får ringa i morgon igen.

Jag kan inte ens föreställa mig att det var samma människa jag pratade/pratat med, men vad vet jag? Hon kanske har en Dr jekyll och Mr hyde situation going...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar