måndag 17 januari 2011

Nu kör vi!

Fick skjuts av en snäll kompis för att ta blodproverna jag skulle ta före fastan så nu är det gjort. Ett av proven skulle man ta efter att ha varit fastande i 10 timmar vilket dom INTE sagt något om från sjukhuset, sjukt irriterande. Nu lyckades jag övertyga sköterskan att jag fastat i 8 timmar, och att 8 och 10 är nästan samma lika, så hon tog provet ändå. Med tanke på att det inte går att GÅ ute och att kollektivtrafiken suger här i stan så man vet aldrig när eller om det går en buss så är det inte så himla lätt att ta sig till vårdcentralen, trots att den inte alls är långt bort.






Efter blodproverna hämtade jag ut mediciner på apoteket och köpte lite vitaminer... Mitt liv post op innehåller en hel del piller... Nu äter jag iofs järn och b-vitaminer "normalt" och har gjort i något år, men nu lägger vi till multivitaminer också för att täcka upp det man inte får i sig efter operationen.





Ikväll ska jag bjussa N på middag som tack för både det ena och det andra. Vi ska ut och käka thaimat! I morgon startar jag med pulver. Jag är SJUKT taggad och kan inte vänta på att få starta, påminn mig om det när jag är så less att jag vill dö om 2 veckor... Den 29e avbryter jag dieten för en halv dag och käkar middag med goda vänner, det har varit planerat länge och jag tror det går bra med EN middag mitt i dieten. Kanske inte så bra för moralen, men ändå!

Ca 4 veckor till op. NU kör vi.

2 kommentarer:

  1. Kan vara god idé att äta försiktigt om du plötsligt ska äta middag efter två veckors pulverdiet. Man får i sig minimalt och är inte van att smälta mat. Så du slipper bli sjuk menar jag.

    SvaraRadera