söndag 27 februari 2011

Fördelen med purémat

är att man kan äta i stort sett vad som helst. Det är väldigt få saker som inte går att puréa faktiskt, mycket behöver man inte ens mixa, bara mosa och tugga ordentligt.

Igår åt jag pölsa, GUD så gott det är! 1 potatis och 3 rejäla matskedar (ca) med pölsa och sen var jag mätt resten av kvällen. Mkt fascinerande! Eftersom det inte går att få tag på riktig norrlandspölsa här nere (den som säljs i plastkorv) så får jag hålla till godo med konserverna som är helt ok. En konserv har tidigare varit 1 portion. En jäkligt stor portion, men ändå. Nu räcker det till minst 5 portioner! (Dessutom är det ju mer eller mindre färdigpuréat, bara att mosa potatisen och äta)

Sen blev jag så sugen på pastasallad igår att jag var tvungen att gå och köpa en på coop. Orkade iofs inte äta något av den igår så jag tog en del av den till frukost (ca 1 dl, men jag har inte ätit upp allt) och det var så goooooott... Orkade inte ens puréa den, tuggar bara jäkligt noga! 1pastasallad = minst 3 portioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar