söndag 20 februari 2011

Placebooperation

Idag har jag på allvar ifrågasatt om dom HAR opererat mig eller bara karvat lite på utsidan för syns skull... Jag har varit hungrig hela dagen trots att jag äter. På förmiddagen åt jag frukost, och en timme senare var jag hungrig igen så då åt jag igen. Sen var jag så sjukt trött (näringsbristen) att jag var tvungen att sova "lite" (sov i 4 timmar) och när jag vaknade var jag döhungrig och mådde illa eftersom jag inte ätit på flera timmar. Fick ta 2 dl yougurt innan jag rastade hunden en kortis, och ca 1 timme efter det åt jag en proteindrink. Efter DET slutade jag vara hungrig och illamående, och slutade skaka i hela kroppen. Har mått SJUKT dåligt idag.

När man äter flytande måste det ju i princip bara rinna rakt igenom, så jag gissar att det är därför det är svårt att få någon vidare mättnadskänsla. Hoppas det går över när man får börja äta puré och sen vanlig mat, det borde ju stanna i magen lite längre!

Jag har väl aldrig  hela mitt feta liv bekymrat mig över hur jag ska få i mig MER kalorier, men det fungerar inte att snitta 300 kalorier/dag för kroppen behöver mer än det dubbla bara för att fungera och så ska man DESSUTOM läka kroppen efter ett ganska omfattande ingrepp. Idag var första dagen som jag mått riktigt dåligt av att få i mig så lite kalorier, så jag har verkligen försökt äta ännu oftare och har på kvällen fått i mig ca 4 dl (delat på flera mål såklart) varm soppa också. Det sjuka är ju att även fast man är hungrig så har man i stort sett ingen matlust... Jag är redan less på flytande och jag har ca 1.5 vecka kvar!

Men vågen visar minus 12 kilo, DET är roligt. Byxorna börjar hänga lite, men jag tycker inte att det syns något vidare ännu, utom möjligen i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar