fredag 24 juni 2011

Johan Theorin

Minns inte om jag bloggat om dom böcker jag lyssnat på av Johan Theorin.

Den första jag lyssnade på, Blodläge, var jag inte särskilt imponerad av. Handlingen var bra, om man struntar i allt TRAMS som var inskrivet i den. Det var för mkt flum, man fick känslan av att somliga karaktärer var svårt psykiskt sjuka och borde söka vård istället för att figurera i en bok...

Hade inga större förhoppningar på dom jag lyssnade på efter det, Skumtimmen och Nattfåk, eftersom den första jag snubblade över (dock inte den första i serien) var så sjukt svamlig. Dock var dom jättebra!

Nu blir det lite kollektivt här, men båda böckerna hade bra handling, dom var spännande, slutet var relativt oväntat och man ville veta mer hela tiden. Mycket bra! Ingen av dom senare två hade riktigt samma svamlande karaktär, men man kan nog ändå säga att psyksjuka är ett genomgående drag i böckerna... Läs dom! (men Blodläge vete fan, den kan man nästan hoppa över)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar