fredag 24 juni 2011

Svartvintern, Marianne Cederwall

Lyssnade på ljudboken. Irriterade mig på den infantila dialekten (jag är inte särskilt tolerant mot dialekter överlag) så pass att jag inte orkade fortsätta lyssna! Dock sa Lillskuttan att boken ÄR bra, och när man kommer in i handlingen så struntar man i den infantila dialekten, så jag gav den en ny chans.

Ja, Boken ÄR bra. Den är riktigt bra tom, när man väl kommit över den infantila dialekten (så jag rekommenderar att man LÄSER den, inte lyssnar på ljudboken, faktiskt...)

Handlingen är inte helt uppenbar, slutet är relativt oväntat bitvis och nr man läser/lyssnar så vill man veta mer. Bitvis känns det som att författaren svamlar iväg lite, och en del av dom passagerna känns malplacerade i handlingen, men bortsett från det så är boken bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar