fredag 24 juni 2011

Vad gör man när man just sett säsongsavslutningen

av Supernatural, och har så tråkigt att man kan dö en midsommarafton? Tja, varför inte blogga lite då, som omväxling.

Inget nytt under solen. Vikten står kvar på minus 28 kilo och verkar planera att göra det ett tag till, hundarna lever och mår och det är kallt ute.

Kände häromdagen att det nog var dags att börja jogga igen. Jag kom ju av mig när jag fick så sjukt ont i ryggen sist, efter sista joggingrundan var jag ju sängliggande mer eller mindre i en vecka, och efter det kom jag aldrig igång igen. Dock kände jag en kväll att det nog är dags igen. Provjoggade lite när jag gick med hundarna, i foppatofflor och utan BH, och kom ca 200 meter i ett sträck utan att bli särskilt trött! Ni som har hängt med vet ju att jag bara kunde jogga MAX 100 meter innan jag fick stanna och vila för att jag var precis slutkörd... Men nu var det alltså lättare. KAN ju ha att göra med att jag gått ner typ 18 kilo till sen dess ;)

Innan jag hade tillfälle att ångra mig la jag fram joggingkläderna och direkt jag vaknade morgonen efter tog jag med mig hundarna och gick. Promenerade ca 1.5 km och joggade 500 meter, jag började mao om med mitt program som slavdrivaren la upp åt mig sist. Nu var jag inte fullt lika pigg, men nästan... Joggade som sagt 500 meter i ganska ok fart, men jag stannade 2 ggr och promenerade en kort bit. Jag tror dock att jag kan bättre, för samma kväll blev jag dyngförkyld (visste väl att motion inte var bra för hälsan!), så det är kanske inte så konstigt om kroppen inte är på topp då.

Viktigast av allt: Jag fick INTE ont i ryggen! (Peppar peppar,osv)

Det var ju lite otur att jag blev sjuk just när jag startat upp igen, men när jag blivit frisk ska jag försöka komma igen och jogga varannan dag igen, så kanske det händer lite mer (snabbare) på viktfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar