onsdag 20 juli 2011

Det här med att tappa håret...

När man har gjort en Gastric Bypass är det helt normalt att man tappar håret i några månader eftersom kroppen tror att man svälter och sparar in på alla onödiga resurser.

Men alltså... Jag opererades i mitten av februari, om vi ska vara petiga så har jag väl "svultit" sen mitten av januari när jag började med lågkaloridieten på 500 kalorier/dag. Det är alltså ca 7 månader sen nu, när ska jag SLUTA tappa hår?

Det "ska" hålla i sig ca 3-6 månader så det borde rent teoretiskt vara över snart, men jag tappar mer än någonsin. Efter att jag borstat håret 2-3 ggr är det en tjock matta hår i borsten, och det är utöver det som rasar i duschen och i andra situationer. Mest syns det uppe på huvudet där hårbotten lyser igenom hur mkt som helst, men resten av håret ser ju också ut som skit. Mitt hår är ju även i normala fall ganska fult eftersom det är lockigt och frissigt, och för att det ska se bra ut måste jag föna och platta det, och när det dessutom inte finns så mkt kvar blir det mest bajs av det hela...

Antar att man måste bli fulare ett tag innan man blir snygg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar