tisdag 23 augusti 2011

Det där med linser...

Fick hem provlinserna igår och det funkar sådär... För det första är linserna SKITSTORA och jag har pyttesmå grisögon, very dålig kombo... Jag hoppas att dom riktiga linserna är mindre när jag får dom.

Det högra ögat verkar finna sig i situationen utan några större klagomål, men det vänstra ögat gnäller och bråkar och vill inte ALLS vara med om det här. Tog ur linsen efter några timmar idag, för ögat höll på att skavas sönder. Har tvättat av linsen och sköljt ur ögat, sen ska jag testa stoppa i den igen om någon timme. Slutar det inte bråka får jag väl ringa den däringa optikern och fråga vafan jag ska göra.

Fick ju testa att stoppa i och ta ur linserna hos optikern igår, men helvete vilket bestyr det var att försöka få ut linserna igår kväll!! Den högra kom ut efter ett antal frustrerade försök, men den vänstra VÄGRADE. Lillskutt hade lilla linsskolan via webcam och instruerade, men linsjäveln satt där den satt. Sen testade jag att byta hand, från höger till vänster, och då sa det bara swoopp så var linsen ute utan några som helst problem... Udda, minst sagt.

1 kommentar:

  1. Heeej
    Ja det där känenr man igen, ett jäkla trixande innan man tycker att den sitter bra. Men det blir bättre man vänjer sig faktisktr och jag tycer att det är superskönt att slippa glasögonen nu. Men det är ju lite dyrare om man säger så!!!

    Köper du dina lisner hos optikern eller på nätet? Jag köper mina på http://www.lensia.se. Jag hart en ganska dyr lins Air Optix Night & Day Aqua (http://www.lensia.se/linser/air-optix-night-day-aqua.php) men jag sparar nog runt 400 spänn varje gång jag köper på nätet istället för hos Synsam. Ett tips!
    Nehe, ha det bra!

    SvaraRadera