lördag 17 september 2011

En karp, och en valp...

Halo ska givetvis också åka till hundvakt medan jag är borta, men han åker till en annan. (Honom kan man ju dumpa på vem som helst, han är ju supersnäll)

Eventuellt ska han följa med på besök under tiden han är utlånad,och hundvakten sa att "dom har en inhägnad trädgård där han kan vara lös hela dagen och springa som han vill." Det låter ju super, det skulle Halo tycka om. Sen sa hundvakten att "Ja och så har dom en damm i trädgården..." Och ungefär här tänkte jag OJ... Och sen fortsatte meningen med "...och där har dom karpar!"

Första tanken var "glöm inte att packa ner en baddräkt så att du kan hämta upp Halo ur dammen när han har hittat den..." Och nästa tanke var "vad fan är en KARP?!"

Det här, mina vänner, är en karp:



Nu tror jag iofs inte att dom som simmar runt i dammen är så HÄR stora, men även en liten karp är rätt stor... Och min valp är rätt liten... Den DÄR hade lätt kunnat äta upp honom. Hoppas inte en liten damm-karp kan det...

Jag är bekymrad.

1 kommentar:

  1. En karp ser ut som en stor guldfisk. Ca 20 cm långa brukar de vara. Lugn å fin!

    SvaraRadera