fredag 16 september 2011

Nu är det jävligt nära skulle jag vilja säga

Nu är det bara 5 dagar kvar innan jag och Frodis sticker utrikes! Med tanke på att vi har planerat och diskuterat i över ett ÅR så känns det som om det är dags nu...

Inte för att jag tror att det finns minsta risk, men tänk om vi blir helt less på varandra?? Vi har ju iofs känt varandra i mer än 7 år vid det här laget, men vi har aldrig spenderat mer än en helg tillsammans tidigare, och nu ska vi kampera ihop i en vecka! Det är ju tur att vi är vuxna och kan hantera det på ett bra sätt om vi mot förmodan skulle bli osams.

Det är några scenarion som är mer troliga än andra, eftersom vi ska dela rum. Jag vet inte riktigt hur det står till med mina snarkningar nu för tiden... Före operationen (för ca 40 kilo sen mao) så snarkade jag så att jag kunde väcka döda till liv... När jag delade säng med Kikki på lägret i somras så sa hon att hon inte hört mig snarka, så chansen finns ju att jag slutat med det, eller iaf dragit ner volymen. Eller så är Kikki döv... Frodis är dock inte döv, och snarkar jag för jävligt så kommer hon troligen kväva mig första natten. Hör ni inte av mig mer så vet ni varför.

Frodis är frusen av sig. Hon är en sån där dåre som typ sover i skoteroverall och har 3 duntäcken... Hon kommer trivas UTMÄRKT när det är 30 grader mitt i  natten. Jag, å andra sidan, förvandlas till en kamin i samma sekund som jag lägger mig i sängen. Jag sover med balkongen öppen året runt, och sommartid (nu snackar vi svensk sommar här) kan jag knappt sova för att det är så jävla varmt... Jag kommer INTE trivas utmärkt.

Rummet har AC, så det går ju att kyla ner det ordentligt (om vi nu låtsas att tekniken i turkiet fungerar på något som påminner om ett tillfredsställande sätt) om man vill. Så nu har vi två möjliga scenarion här: Antingen så dödar jag Frodis när jag är helt slut av sömnbrist för att jag inte kunnat sova i en jävla bastu, eller så dödar hon mig för att hon håller på att frysa ihjäl medan jag njuter av svalkan.

Eller så får Frodis ta mitt täcke, och alla saker i rummet som påminner om filtar eller täcken, och så kan jag njuta av svalkan i lugn och ro. Kanske ska jag packa ner min rosa mössa åt henne också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar