söndag 18 september 2011

Varför är jag aldrig nöjd?

Nu är klockan efter ett på natten, så nu blir jag sådär filosofisk igen...

Mitt liv tråkar ut mig. Den här resan som jag "släpar" med Frodis på (Ja, hon var ju inte direkt svårövertalad) fick jag idén till en kväll när jag satt och stirrade på bloggen och inte hade NÅGONTING att skriva. Jag insåg, den gången också, att mitt liv är så jävla trist.

Jag har aldrig gjort någonting. Bortsett från den gången för nästan 10 år sedan när jag åkte till London, vilket var fantastiskt, tro inget annat, så har jag aldrig varit utomlands. (Ja, NORGE räknas liksom inte som "utomlands", förlåt kära norska vänner) Jag har KNAPPT sett Sverige. Dom orter jag besökt är lätträknade, jag tror nästan att jag kan göra det på en hand. Huvudstaden har jag bevistat 3 ggr tror jag,och samtliga gånger besökte jag ex-husse vilket innebär att jag inte sett ett skit av staden. Eller jo, jag turistade på fjärilshuset! Och Solna centrum...

Jag sitter liksom bara AV livet, fördriver tiden i väntan på att dö. Och med det menar jag inte att jag har någon form av dödslängtan, för det har jag verkligen inte, utan att jag liksom bara sitter och låter livet hända, och snart är det för sent!

Jag vill GÖRA saker. Det spelar liksom inte ens någon roll VAD, utan bara jag GÖR något så att jag har något att berätta om sen!

Så jag bestämde mig för att ta tag i saken, i små steg. När man är student och jävligt fattig så handlar allt om jävligt långsiktig planering...

Steg ett blev att tjäna mer pengar,och det kan jag checka av. Dessvärre har utgifterna ökat i ungefär samma takt så jag går plus minus noll typ, men det kommer ge sig med tiden.

Steg två blev att fråga Frodis om hon ville hänga med utomlands, och det ville hon!

Steg tre, som är JÄVLIGT långsiktigt, är att flytta. Jag vill bo i en större stad, där det händer saker och man kan se saker och GÖRA saker. Jag siktar på Norrköping preliminärt, men vi får väl se vad som händer. Problemet är att jag alltid vill någon annanstans. Jag vet inte om det beror på att jag inte träffat rätt ännu och hamnat på en plats där jag trivs, eller om det sitter i min rastlösa själ? Jag är aldrig nöjd, jag längtar alltid bort. Kanske ger det sig när jag nu börjar resa lite?

Nu först ska vi alltså utomlands. Jag har med varm hand överlämnat reseplanerandet till Frodis. Dels för att jag suger på det (hallå, globetrotter...Nja...) men dels för att jag inte ens bryr mig om VAR vi åker. Så länge det är varmt, hyfsat billigt och långt långt bort så är jag skitnöjd. Då har jag något att berätta om.

Nu är kanske inte Alanya, Turkiet så himla exotiskt. Det lär ju vara ett av dom absolut vanligaste resmålen för en svensk. Och jag kunde inte bry mig mindre! Jag är inte så intresserad av vad alla andra gör eller har gjort, jag är intresserad av vad JAG ska ha att berätta om när jag kommer hem.

Förutsatt att vi inte blir ovänner under den här resan så har jag och Frodis planerat att upprepa eventet en gång om året. Nästa resa hade vi tänkt dra till Egypten och glutta på lite pyramider. Mer att berätta om. Love it.

4 kommentarer:

  1. får jag lov att presentera den norrlänska pärlan,
    guldstaden där träet som byggmaterial gör en slående comeback, hockeyn blomstrar som sällan förr, handelsområde efter handelsområde byggs upp (i trä givetvis) och där den södra sidan av staden nu sitter ihop med den norra sidan med hjälp av en träbro och en till... Aldrig kommer en förskolelärare vara arbetslös för ungar sprutar ut som vatten ur en fontän!!
    Jag hälsar dig Varmt Välkommen till SKELLEFTEÅ!!!

    SvaraRadera
  2. låt mig fotsätta!
    1 timme till stockholm
    1 timme till finland
    2,5 timmar till ikea (fantastiskt med norrlänska mått)
    3 timmar till barcelona
    5 timmar till turkiet

    5 MINTUER TILL MIG!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. jag bokar lägenhet

    SvaraRadera