lördag 15 oktober 2011

Fay ville veta om mina matvanor

*Vinkar till Fay* Skoj att jag har andra läsare än närmast sörjande!

Jag är rätt kass på det där med maten dessvärre... Jag äter frukost, lunch och middag-alltid. Mellanmålen däremot är jag ganska kass på... Antingen så glömmer jag dom helt, det är det vanligaste,eller så äter jag när jag är hungrig helt utan struktur... Jag är en dålig patient!

Jag ska styra upp det där, jag måste få lite struktur på ätandet. Även fast det gått bra med vikten so far så kommer det ju inte fortsätta i samma stil, så jag får fan skärpa till mig. Ställa larm på telefonen eller något...

Jag äter ganska mkt nu. Ca 2 dl/mål. Det är ju helt normalt och önskvärt att man SKA kunna äta ca 2 dl men som opererad är man så inställd på att äta LITE att man (iaf jag, kan ju inte svara för alla andra) nästan får lite panik när man inser hur mkt mat 2 dl är. (Det är skitmkt)

När jag gjorde köttfärssås (scrolla ner till bilden på matlådorna om ni vill veta mer mot förmodan) så hade jag ca 500 gram köttfärs, lite krossade tomater, majs, champinjoner och så en påse wookgrönsaker och matlagningsgrädde, och det blev 16 portioner... Före op hade det KANSKE varit 4-5 port.

Till frukost äter jag vanligen en smörgås, med betoning på EN. Före op åt jag vanligen 4. Jag blir precis lagom mätt på en skiva gott gräddat eller liknande, med pålägg på. Mellanmål blir antingen en skiva till av frukostbrödet, eller knäckebröd eller fil och flingor, när jag kommer ihåg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar