söndag 9 oktober 2011

Jag älskar mitt jobb.

Det finns många aspekter med mitt jobb som jag gillar, men allra bäst gillar jag det faktum att jag med en blick och en diskret vinkling av huvudet kan få tre uniformer att komma störtande i fyrsprång ;) Jag gillar det där med att dom fattar, även utan att man är övertydlig. (och så gillar jag givetvis den där biten med att dom kommer störtande...)

En sån sak är väldigt användbart om det skulle vara så att det är någon form av fara på taket. Just den här gången var det ingen fara för mig, men bruttan som hade svimmat av för att hon var så jävla karatefull uppskattar det nog när hon börjar må bra igen. Hon hade tippat av stolen och låg på golvet helt väck. 2 av uniformerna var poliser på besök, och dom lyste henne i ögonen med ficklampor och grejer, men fick ingen kontakt.  Nu vet jag inte exakt hur det slutade för jag var en smula upptagen, men jag tror att dom fick bära henne ut.

Den tredje uniformen är S, som är så jävla bra på sitt jobb att jag friade till henne första gången jag hade jobbat med henne. Hon kan dessutom baka, och har alltid med sig hembakt när hon jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar