söndag 30 oktober 2011

Lite klent med bloggandet

Just nu.

Utöver att jag har häcken full med allt som ska göras så drog jag på mig en förkylning som är skitmärklig. Pigg ena stunden, för att nästa vara jättesjuk med feber och tät näsa, för att sen hips vips må bra igen. Upprepa ca 8 ggr/dag. Mkt märkligt.

Jobbade sjuk igår. Dels för att jag tycker att mitt jobb är skitroligt och hellre går dit döende än stannar hemma, men dels för att jag faktiskt kände mig pigg när jag gick dit. Febern slog till någonstans halvvägs in i passet och jag kände mig nästan svimfärdig, men efter en näve ipren och massa vätska så blev det bättre och så jobbade jag klart. Hade en riktig skitnatt på jobbet, men det orkar jag inte ens gå in på.

Hemma från skolan i morgon, men hardly ledig. Ska skriva min hemtenta som är baserad på observationerna jag gjorde på förskolan nu i veckan.

Tisdag är en maratondag. Vi måste träffas tidigt för att göra en gruppuppgift, och sen har vi lektioner ända till halv fem på kvällen. Jag har inte kollat bussar ännu, men jag är hemma TIDIGAST kl 6 på kvällen. Snälla N åker hit och hämtar mina pojkar och går en sväng med dom i skogen, så att dom slipper vara ensam och kissnödiga så himla länge.

Onsdag är det grupparbete igen. Förhoppningsvis tar det inte HELA dagen,och förhoppningsvis blir vi KLAR så att vi kan vara lediga torsdag. Fredag är det redovisning av grupparbetet,och sen är det lördag och jobb.

Hemtentan ska vara inne nästa måndag, men jag hoppas jag blir klar i morgon. Sen har jag en till hemtenta som ska skrivas under 2 veckor, plus alla andra uppgifter som vi får löpande, och så har jag en uppgift som är kvar sen förra delkursen som måste skrivas. Håll inte andan i väntan på intressanta blogginlägg, kan vi väl säga.

Sen verkar det lugna ner sig lite. Nästa delkurs inleds med 2 dagars hemstudier. Har ingen aning om vad det innebär, jag ser bara två dagar när jag slipper åka till Vimmerby...  Från den 20e dec och 20 dagar framåt är vi "lediga". Det är hemstudier på schemat, och jag har ingen aning om vad vi ska lämna in för uppgift, men 20 dagar hemma känns som rena drömmen. Då kanske man hinner få något gjort... Alla dagar som jag måste åka till Vimmerby innebär att jag inte får något skrivet på uppgifterna, jag är för trött.

Det är mkt nu, men lite bilder ska jag väl kunna uppdatera med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar