lördag 1 oktober 2011

Personalfest

Fortsätter i partajandets tema med en personalfest direkt jag kommit hem från vår supsemester solsemester. Dock så var jag nykter, eftersom jag dels var rätt sliten fortfarande och dels inte orkade släpa med mig en hel flaska likör och sitta och suga på hela kvällen...

Vi började med att spela brännboll, gammfolke' mot småglinen. Jag hade liksom hoppats att dom där lekarna skulle vara över när jag och Fredrica kom dit, men sån tur hade vi inte. Dock vägrade jag delta aktivt, utan jag räknade poäng istället och så var alla nöjda ;)

Sen blev det middag från Briggen, jättegott! Efter det kastade vi oss ner i badtunnorna som stod utanför saunan (placet heter så) och badade. Efter ett tag var man en smula kokt (det var skitvarmt i vattnet) så vi kastade oss i Östersjön för att svalka oss. ÖSTERSJÖN. Den sista september... Det var inte skitvarmt vill jag lova, helvete vilken hjärtattack jag fick... Jag och lilla Moa höll varandra i handen och kastade oss i på 3, och sen upp fort som SATAN innan vi dog.

Efter att vi hade plaskat runt (man kan tom säga tumlat som dolfiner) i några timmar åkte jag hem och rastade pojkarna, och sen mötte jag upp dom andra på briggen där dom fortsatte dricka och jag drack cola. Hemskt trevligt trots att det var lite kallt på uteserveringen, men jag hittade en filt som jag virade in mig i och så blev det bra med det med.

Vi kan snabbt konstatera att det inte är lika lätt att flirta i Sverige som i Turkiet... ;) Där behöver man ju bara typ andas för att få ragg, men här är folk en smula mer svårflirtade. Hittade iaf ett par st som var trevliga att titta på medan vi satt där.

Verkar som om folk kommer vara rätt bakis på jobbet inatt, oerhört underhållande! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar