måndag 10 oktober 2011

Var kan man åka i Januari?

Jag kom ju på den FANTASTISKA idén att jag och Frodis skulle dra någonstans när jag fyller år 2013 (ja men jag vet, snacka långsiktig planering...) och Frodis frågade var jag ville åka. Det spontana svaret var "någonstans där det är varmt", och då blir man ju en smula begränsad till typ Thailand och kanske Indien (Indien vore iofs skoj att åka till!!).

Sen kom jag på att man MÅSTE ju inte åka på solsemester VARJE gång (ja men jag vet, jag tänker verkligen outside the box...) utan man kan ju kanske göra något annat istället... Men då är ju frågan var man ska åka istället? Finns det NÅGON plats på jorden som inte är "solsemester", som är trevlig I MITTEN AV JANUARI???? Det är väl mest kallt och sluskigt överallt, utom på ställen som typ Indien och Thailand... Jag tror att jag skulle ha svårt att njuta av semestern om klimatet är för likt det hemma.

Man SKULLE ju kunna göra en kovändning och dra till Jukkasjärvi... Jag har alltid velat åka till Ishotellet, åka hundspann och grejer, och där lär ju klimatet vara perfekt i Januari... Å andra sidan, vill man åka från ett kallhål till ett annat? Just NU, när jag sitter hemma och fryser, så är jag skeptisk. Men det vore en upplevelse, och det står på min bucket list.

Sen kan man ju också fråga sig om jag får med mig Frodis... Om hon höll på att frysa ihjäl på nätterna i Turkiet, hur mkt ska hon inte frysa då i Jukkasjärvi, sovandes i en säng gjord av is...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar