lördag 26 november 2011

Jag var barnvakt igår...

Och det var ju en intressant upplevelse!

Jag har ju rätt stor erfarenhet av barn, jag har ju trots allt 9 syskon varav jag har mer eller mindre uppfostrat 7 själv, men det är ju över 15 år sedan! Sen jag flydde hemifrån har jag haft noll och ingen kontakt med barn...

Men det gick bra! Lillen är född glad, och han gick dessutom och sov innan mamman hade åkt hemifrån, och storasyster var inte direkt besvärlig heller. Det blev lite styrigt när lillen vaknade till och var lite ledsen, och storasyster ABSOLUT skulle ta upp honom ur sängen. Jag fick agera lite hockeymålvakt och parera så att han stannade i sängen, och sen när jag fick ut storasyster ur rummet så somnade lillen om på 3 röda sekunder, så det gick bra det med.

Fi fan, det blir nog förskollärare av mig med! ;)

1 kommentar: