lördag 19 november 2011

Jobbkväll ikväll igen

Gött!

Det ska bli skönt att börja "normal" tid ikväll, dvs kl 22. Har haft några helger nu när jag börjat kl 19 redan, och då blir man rätt knäckt fram mot 5 på morgonen innan man är hemma... Men det är ju onekligen roligare att få lön, så jag ska inte gnälla mer än nödvändigt.

Jobbar varje helg resten av året, utom juldagen, för då är jag i Skåne och är hundvakt. Lite trist att man missar att jobba juldagen som ändå är en dag med mycket ös, men samtidigt ska det bli skönt att komma bort lite,skönt att slippa pressen att fira jul och väldigt roligt att få umgås lite med kära vänner.

(LITE stressad är jag allt över att åka tåg med hundarna precis före jul. Det lär ju inte vara tomt på tåget trots att jag åker 3 dagar före julafton, och SJ har ju inte världens bästa track record för resor på vintern, så det ska bli spännande.)

Nyår ska jag jobba igen. Nyår förra året var ju min första dag, dessutom. Vi har bestämt att vi ska ses lite tidigare och käka tillsammans innan vi börjar jobba, och så ska vi styra ut oss med partyhattar och glitter ;) är det nyår så är det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar