måndag 12 december 2011

Bullerbyromantik under julen?

Igår:

X: Har du julpyntat då?

Jag: Nej verkligen inte!

X: Varför då??

Jag: What's the point, jag ska ju ändå inte vara hemma. Jag firar inte jul i år.

X: Jaha. Ska du fira med familjen?

Jag: Gud nej, jag har tagit på mig att vara hundvakt för att SLIPPA fira med familjen.

X: Varför DÅ?!?

Det är generellt svårt för folk att sätta sig in i att julen inte är bullerbyromantisk för alla. Nu menar jag inte specifikt den här vännen, utan det är ca åttionde gången jag har det här samtalet och det har aldrig slutat på ett annat vis. Eller jo, några har försökt rädda ansiktet och sagt "jaaaa det är klart, det kan ju vara skönt att slippa stressen..."

Jag bryr mig inte så mycket, folk FÅR gärna bli lite förvånade om dom känner att dom vill det, men det som retar mig lite är att folk har så svårt att förstå att man inte vill umgås med sin familj bara för att det är jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar