fredag 30 december 2011

Tidig morgon

Måste upp svintidigt i morgon, usch!

Först till vårdcentralen för att träffa en läkare, helt i onödan. Det är ca ett år sedan jag var där sist,men nu måste jag tillbaka för annars vill dom inte förnya mina recept. Det handlar om mediciner som jag haft hela livet, och kommer ha hela livet, och som ett läkarbesök inte påverkar för fem öre... Gissar att det kommer gå till ungefär så här: "Hur mår du?" Bra. "Fint, då skriver jag nya recept". Känns sjukt meningsfullt att slösa både deras och min tid på det viset.

Efter det ska jag hem en sväng och sedan ner på jobbet för att städa inför nyår. Vi städar normalt innan vi öppnar, men eftersom vi vill fira lite nyår så städar vi i morgon istället och så tänker vi äta en trerätters innan vi öppnar på lördag. Sjukt mysigt.

Och apropå nyår så måste jag fixa en jävla partyhatt, var fasen hittar man en sån??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar