söndag 1 januari 2012

Det där med att testa nya saker

Har bestämt mig för att testa ett sånt där företag som planerar en veckas (nåja, 5 dagar) middagar och levererar allt hem till dörren. Jag ska testa ett lokalt företag som heter Viktpåsen och, som jag fattar det, bara levererar inom Västerviks kommun.

Jag är så sjukt dålig på att komma på nya maträtter att äta, så det blir ofta att man äter samma mat vecka efter vecka, månad efter månad. Min matbudget kommer öka lite tror jag, men det känns ändå som om det är värt det för att få lite mer omväxling på maten! Plus att det ska vara nyttigt då, det är ju ingen nackdel direkt.

Det jag känner redan nu är att det är lite trist att man inte kan beställa för 1 person, utan bara 2 eller 4... Iofs är det ju bara att göra matlåda och spara till veckan efter, men ändå. Jag tycker också att det känns meckigt att alla recept är för 4 portioner, så man man då ska laga för två så måste man halvera alla ingredienser. Kanske inte så HIMLA komplicerat, men jag känner ändå att jag hade velat ha det klart för 2 personer.

Eftersom jag inte vet hur stora portionerna är så vet jag ju inte hur många portioner det blir för mig som är opererad (men ändå äter 2 dl nu, vilket är rätt mkt mat), men eftersom det är för 2 personer så utgår jag från att det blir minst 2 portioner/middag, så jag ska bara ta en påse varannan vecka och äta matlådor den veckan jag inte har någon leverans. Förhoppningsvis blir det MER än 2 portioner/middag, då får jag några luncher också och då blir det inte så fasligt mkt dyrare än vad jag har som matbudget nu.

En vecka med en sån kasse för 2 personer kostar 565 spänn, så det blir runt 1200 i månaden plus frukost, lunch och mellanmål. Kan jag då få ut några luncher så är det ju bara frukost och mellis som ska till, och den kostnaden är ju ganska minimal.

Jag ska iaf testa och se om det känns som om det är värt den extra kostnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar