måndag 2 januari 2012

Passiv aggressivitet

Jag har gått och retat mig skitlänge på att vi får info från en lärare om att vi själva får välja vilket system vi vill använda oss av för referens, men sedan när vi GÖR det så får vi underkänt för att vi gjort fel-trots att det är rätt enl. det system vi använder oss av.

Idag avslutade jag min ledighet genom att rätta just en sådan uppgift, och kände samtidigt att nu måste jag fråga hur det egentligen ligger till med det här refererandet. Författade ett mail i huvudet, och kände att det var en smula passivt aggressivt... Hade planerat att skicka det så, men i sista stund besinnade jag mig och la till en hälsning där jag skrev att jag hoppades att jul och nyår varit trevligt, jada jada jada... Genast försvann det passivt aggressiva, och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det blev bra eller dåligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar