torsdag 26 januari 2012

Rolig sommar

Idag ringde väckarklockan 0540... Det är fan inte humant att vakna sådana tider!

Hur som haver. Annika min vän, som det ser ut just nu så kommer jag till Norrland i sommar!

Jag hade planerat att lite stillsamt skicka Mio med en kompis som erbjöd sig att ställa ut henne i Finland. Visste inte riktigt hur jag skulle få hunden DIT eller HEM, men det ger sig väl... Sen när jag hade en färdig plan för det så sa jag till uppfödaren att nu skulle Mio ställas ut på tre utställningar och Halo på en, men Halo skule bara ställas i Sverige. Uppfödaren gick genast i taket och undrade lite stillsamt om jag inte skulle kunna tänka mig att skicka Halo också? Sa tom att om NÅGON skulle åka till Finland så vore det bättre att skicka Halo som är trefärgad, för sånt gillar dom i Finland...

Jag satt som ett fån, för den möjligheten hade inte ens fallit mig in. Jag hade liksom fått för mig att Mio är den exteriöra stjärnan i familjen och att hon hade störst chanser att kamma hem lite rosefjutter. Ok att Halo är snygg, men jag har liksom inte uppfattat honom som något speciellt så, men jag har ju som bekant noll koll...

Så jag skrattade lite och sa till min vän att "bara så du vet så kommer det TVÅ hundar" och hon svimmade lite. Då la sig uppfödaren i IGEN och undrade lite stillsamt varför inte JAG kunde följa med?? Jag förklarade att jag skulle vara borta mer än 2 veckor, och att jag aldrig i helvete släpar med mig Ix på en tågresa som är typ 18 timmar lång och att jag definitivt inte känner någon som kan tänka sig att ha honom i TVÅ VECKOR...

Efter att uppfödaren, kompisen och jag slagit våra kloka huvuden ihop är det nu bestämt att jag åker ner med Ix till Skåne och dumpar honom hos uppfödaren, som både är villig (jag mutade henne med att JAG är hundvakt åt henne igen i Juli) och kompetent till att ta hand om hunden. Sen tar jag småfolket under armen och kuskar upp till Norrland, och stannar där i några veckor!

Under tiden jag är där är det planerat att jag sa ställa ut hundarna i Vännäs, Gällivare och så i Finland. Tänkte dessutom försöka tävla Halo i ettan på Umeå bk eftersom dom har en lydnadstävling dagen före vi åker ännu längre norrut.

Allt det här är en mycket kostsam historia, så även om PLANEN är klar så kan ekonomin sätta käppar i hjulet, men jag har budgeterat noggrant och jag tror att det ska gå vägen faktiskt. Så Annika, jag föreslår att du planerar in ett besök i Umeå! (Kanske vi kan passa på att träffa Erika och Henke samtidigt???) Vi kan iofs stanna till när vi åker norrut, men vi kommer ha rätt bråttom (det är ju en bit att åka...) så i så fall blir det bara en kort träff och det känns ju lite synd! Jag kommer upp den 15e juni, sen är jag på utställning 16-17 Juni men efter det har jag tid för fria aktiviteter några dagar =)

Nu ska jag dra på "jobbet" och hänga med ett gäng tvååringar ett tag!

1 kommentar: