tisdag 17 januari 2012

Update

Vad ska man rapportera här då?

Ix är duktig och fin
Halo är söt och jobbig
Mio är fantastisk och skitjobbig

Hundarna kommer få 5 tråkiga veckor nu. Matten provar på det där med att vara heltidsarbetande (plus lite mer iom att jag jobbar helgen också) med tre hundar och jag kan helt ärligt säga att jag inte begriper hur folk orkar/hinner.

På ren viljestyrka gick jag en 6 km promenad efter jobbet idag,men det var enbart för att jag hade dåligt samvete över att hundarna varit ensam så "mycket" idag, plus att jag lovat att lämna tillbaka den lånade strömkabeln idag, eftersom sonen som äger den kommer hem imorgon.  Att utöver det liksom motionera MIG SJÄLV känns ju inte direkt som ett alternativ... Iofs fick jag ju motion när jag promenerade, men det ryktas att det finns hurtbullar som motionerar sig själv utöver det. Makalöst.

Iofs är det ju en GIGANTISK omställning för mig, så det tar säkert mer än EN DAG att få det att fungera så man orkar. Att kliva upp före kl 6 på morgonen är ju inte direkt min grej, så bara det är man ju knäckt av. Sen att vara på förskolan mer än 8 timmar (Såså, hundarna blev rastade så brinn inte upp...) Det kanske ger sig när man får rutin på det här med tidiga mornar...

Värst blir det ju att kastvända dygnet och jobba jävligt sena nätter på lördagarna :/ Men, det är bara 5 veckor det handlar om,jag överlever! Men gnälla tänker jag göra...

1 kommentar:

  1. Välkommen till vårt liv (när jag jobbade heltid):):) Uppe före fan, åka till stallet ,släppa ut hästar och mocka... rasta hundar, jobba 9 timmar sen hem och promenera hundarna alt träna hund innan de var dags för stallet igen och ta in hästarna som skulle borstas och fixas.... hemma runt 21och då börja fundera på middag :D

    SvaraRadera