lördag 3 mars 2012

Åh vad trött jag blir!

Asså det här joggandet plockar fram min tävlingssida...

Att jogga med alla tre hundarna är mest praktiskt, för då har alla fått sin långrunda för dagen. Dock är det som en jävla fars att ta med alla tre... Ix ligger på jättefint och hjälper sin matte framåt, tills han blir trött, då kastar han sig helt sonika på rygg och rullar med jämna mellanrum-sjukt praktiskt när man är mitt i en intervall...

Mio har bara en gångart. Oavsett om jag går eller joggar så travar hon i samma tempo.  När jag joggar hänger hon mao bakom mig som ett jävla ankare... SJUKT praktiskt när man försöker förbättra sin tid...

Halo är en liten dröm. Han är sin mattes lilla krigare, och tuffar på i galopp när jag joggar och travar när jag går, inga onödiga stopp, inget tramsande-han bara tuffar på. Tyvärr är han ingen vidare draghjälp, men han är väldigt behaglig att ha med.

Är med i en grupp på facebook som en kompis startat som motivation för oss som vill motionera mer, där har hon olika tävlingar varje månad-bland annat en löputmaning där alla som joggar MER än vad hon gör får ett pris. Kravet för att rundan ska räknas är att man kommer ner under 9.0 i average pace (mätt med runkeeper eller liknande)

När jag joggade med alla tre i förrgår låg jag på 9.15. Tänkte att om jag lyckas styra upp hundjävlarna så borde jag ju kunna kapa dom där sista 15 sekunderna också, det borde ju inte vara omöjligt om man slipper massa onödiga stopp!

Idag tog jag bara med mig Halo för enkelhetens skull. Han tuffar på, och jag kände att jag orkade mer idag än tidigare. Tiden förkortades med ca 2 minuter sen sist, men jag hamnade på 9.22 i pace... GAH!!! Så frustrerande!

Nästa gång jag bara tar en hund ska jag ta weilern, så får vi se vad som händer med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar