fredag 20 juli 2012

Första dygnet som hundvakt


Gårdagen blev något slags kaos istället för en avslappnad grill och vin-middag...

K9 kommer strax efter kl 17. Vi HADE tänkt jogga lite före, men det var så jävla pissigt väder så vi bestämde i kör att vi skiter i det och tar en promenad med Arga senare istället.

Jag släpper ut Arga mamman så K9 ska få titta på bebisarna, när det är klart tar vi ut bebisarna och alla andra hundar och placerar ut dom i grupper på tomten så att alla ska få vara med när vi är ute.

Sen insåg jag att jag inte duschat på två dagar, och eftersom vi skulle joggat så sket jag ju i det såklart, så nu fick jag lite hastigt hoppa in i duschen mitt i allt...

Sen sitter vi och pratar lite och dricker lite vin, och jag kommer på att "jajuste, vi skulle ju ÄTA också..." Helt förvirrad!

In och laga mat, ut och grilla, fram med mer vin, ja just det vi kanske ska ha tallrikar också... Ja ni fattar, total oreda.

Mitt i allt det: "Ajuste, jag måste kolla Arga mammans tuttar"... Arga mamman hade lite väl mkt mjölk, så jag var tvungen att hålla lite koll på dom och in case of emergency se till att valparna fick äta, så det fick jag sätta mig och göra mitt i matlagning, vindrickande och ÄTANDE av maten. Helt ostrukturerad...

Runt 22 nattade vi alla hundar efter att ha gått en promenad med arga mamman och Dunder. Gick en trudelutt i trädgården med arga för att skrämma bort eventuella igelkottar innan dom andra hundarna fick gå ut, och Arga hittade en JÄTTEFIN kotte som hon humpade runt med ett tag. Ingen fara på taket, hon släppte den när jag sa till och den var oskadd. JAG fick den däremot på benet eftersom hon kastade den på mig... Resterande hundar fick koppelrastas i trädgården...

När hundarna var nattade tittade vi på en så SJUKT dålig skräckfilm. Vad gör man om ens kompis plötsligt blir helt sajko, förvandlas till en demon och sånt? Jo, man låser in henne i källaren och... Går och sover! Just saying...

När filmen var slut gick vi och sov. Pojkarna sov med mig uppe, resten nere. Här kunde man ju tro att storyn skulle vara slut, men se det är den INTE!!

Kl 4 ringer Bellens fasta telefon. "Idioter" tänker jag och försöker ignorera, men dom FORTSÄTTER ringa så jag inser att nu måste det ju ha HÄNT något, så jag måste ju svara! På 5e uppringningen svarade jag, och i luren hör jag... Någon som snackar typ KINESISKA! Jag ba what the fuck?? och försöker få någon klarhet i det hela, men jag är fan inte bra på kinesiska när jag är nyvaken... Lägger på luren helt enkelt. Dom fortsätter ringa. Efter 7e uppringningen lyckas jag liksom GÖMMA telefonen så vi inte HÖR den längre... Vid det laget hade K9 dragit samma slutsats som jag, att något hänt, så hon kom ner för att kolla vad som står på.

Nedless to say att inte en enda hund i hela Ekeby sov vid det laget, allra minst dom 12 som bor i det här huset... Dom skulle ju behövt kissa lite för att komma till ro igen, men jag drog slutsatsen att kl 4 på morgonen torde det KRYLLA av igelkottar i trädgården, och jag bara ORKAR inte med något jävla igelkottskaos vid den tiden, så det fick helt enkelt lov att vara. Kan säga att inte en enda hund somnade om. Dom vaktade resten av natten, och skällde så fort någon typ... Blinkade.

Det var första dygnet som hundvakt... Fortsätter det i samma anda kommer jag behöva lägga in mig på vilohem när jag kommer hem!

1 kommentar: