tisdag 28 augusti 2012

Det börjar bli höst!

Mysigt!

Senaste månaden ungefär har det varit så galet vart på nätterna så man kan inte sova, men nu har det äntligen vänt lite. Inatt var det bara +8 när jag gick och la mig, jätteskönt!

Löven har så smått börjat bli gula och löparkläderna har bytts ut mot en mer långärmad och långbent variant så man slipper frysa  ihjäl när man joggar.

Sommaren är fin och allt sånt, men jag ÄLSKAR hösten!

Var ut och joggade igår för första gången sen... Jag minns inte ens. Har joggat en gång sen jag kom hem från Skåne, så det var väl i början av augusti. Tog med mig Ixen så han fick jogga lite och visst, det går åt en del energi till att hålla tillbaka hunden när den ligger på och drar, men jag hade nog ändå räknat med att komma LITE längre än jag gjorde. Hela rundan vi gick/joggade är nästan 5 km, men jag orkade bara jogga 2,5 och då vill jag lova att dom sista 500 meterna gick på ren viljestyrka. Jag var klipp slut efteråt.

Nåja, med tanke på hur mycket min rygg bråkat får jag väl börja långsamt oavsett, men 2,5 km känns mest som slöseri med tid! Träningsvärk fick jag också... Ingen ände på hur mkt jag tappat formen på bara en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar