fredag 17 augusti 2012

Referat av tandläkarbesöket...

Tandis: Jag kommer bli tvungen att borra lite och så, vill du ha bedövning?
Jag: Men det kan du fethaja...

Får svinmkt bedövning som gör så jävla ont att jag gråter, och nu är jag bedövad från överläppen till hårfästet... (Så vill någon slå mig på käften-passa gärna på nu...)

Tandsköterskan: Jaha, om du jobbar där så känner du F då?
Jag: Javisst, det var honom jag t
rakasserade för att få ert nummer.... (Reflektion, jag bor i en på TOK för liten stad)

Tandis börjar gräva runt, ser hemskt bekymrad ut, klappar lilla tanten på kinden och säger "Men har du inte haft HEMSKT ont??"
Tant: Nej, inte det minsta, faktiskt?
Tandis: Men... Är du säker? Hela nerven är blottad så det BORDE göra HEMSKT ont?!

Tant inser då att det ÄR den trasiga tanden som är stendöd och helt saknar känsel, vilket gör den där oerhört smärtsamma bedövningen helt överflödig...

Sen lagas tanden, vilket är helt smärtfritt- Hade kunnat somna om jag inte var tvungen att ha munnen öppen... Blev inte överdrivet dyrt heller, bara drygt 2/3 av sparkontot gick åt helvete.

Nu känns det bättre, nu är jag inte ens hälften så bitter som igår och i morse ;)

Mvh Hon som inte hanterar utsikten av smärta så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar