onsdag 10 oktober 2012

Lite mer relevanta news

Jag träffade ju kirurgen i Maj, och fick då besked att jag skulle få remiss till plastiken efter "ungefär ett halvår", vilket är i November.

Tänkte häromdagen att jag skulle börja ringa och tjata lite på dom, och idag kom jag till skott. Efter att ha pratat med ungefär alla som är anställda på hela kirurgimottagningen (Jag lovar, minst en städare också!) fick jag till sist fatt på en sköterska som faktiskt förstod vad det var jag frågade, och dessutom hade tillgång till att se hur det stod till med saken.

"Saken" är då alltså vad jag står i kön för att få träffa kirurgen. Svaret är "inte alls". Det hade blivit en miss av något slag så jag stod inte ens med på kölistan, men det fixade hon snabbt till så nu står jag i kö och väntar på att få träffa en kirurg för bedömning. Efter det får jag ställa mig i en ny kö och vänta på operation. Lite som att ringa till kirurgimottagningen ;)

Nu sa hon att eftersom jag inte var uppsatt på kölistan så kommer det kanske ta lite längre tid än annars, men om UNGEFÄR en månad borde jag få en kallelse till kirurgen. Sen vet man ju aldrig hur lång kön är till själva operationen, men man kan ju HOPPAS att den inte är så jäkla lång! Jag hoppas att jag är opererad och klar senast till sommaren, så jag kan flytta från stan!

En av "dom andra" som jag pratade med (Säkert städaren) berättade att "plastikkirurgen" inte alls är just PLASTIKKIRURG, utan vanlig kirurg typ. Dom gör en bedömning om huruvida dom klarar av att operera mig själv eller om dom måste skicka mig till någon annan. När det gäller magfläsket känns det som skitsamma, det klarar dom nog av, men jag misstänker att det där kan påverka huruvida dom vill fixa mina tuttar eller inte... Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar