lördag 13 oktober 2012

Planen är under utarbetning

Planen har strukturerats om både en och annan gång senaste dagarna. Den är såklart inte KLAR ännu, men den har antagit en något mer strukturerad form.

Orkar inte dra hela planen i detalj, men i hemskt grova drag går den ut på att jag läser klart den här terminen, förutsatt att jag klarade tentan igår så att jag FÅR läsa klart den här terminen, och under tiden söker jobb så att jag kan flytta efter jul.

I en perfekt värld så får jag helt utan problem jobb, kan börja när jag vill, blir av med den här lägenheten efter bara EN månad och får lägenhet i Örebro helt problemfritt. Verkligheten lär ju se en smula annorlunda ut, speciellt på jobbfronten och när det gäller den här lägenheten, men det ger sig. Märkligt nog känns lägenhet i Örebro som det MINSTA problemet, när jag väl är på plats. Jag har stått i kö i ganska många år (Utan att ens komma ihåg det...) så jag har hyfsade köpoäng, och är jag på plats kan jag j snabbt boka in visning osv. Man måste nämligen gå på visning av lägenheten om man blir erbjuden den, helt märkligt och en smula opraktiskt om man bor i andra änden av landet. Så vitt jag klurat ut ska det inte finnas några andra hinder för att jag ska få lägenhet.

Det blir lite knöligt med skolan. Det var inte så enkelt som jag hade fått intryck av att byta skola mitt i en pågående utbildning, men det är inte omöjligt. Det jag får göra är att söka in till Örebro universitet (till HÖSTEN) som "vanligt", om jag då blir antagen (OM...) så får jag ansöka om att få tillgodogöra mig dom kurser jag redan läst på LNU. Man kan inte bara byta rakt av, som jag trodde, eftersom olika universitet lägger upp utbildningarna HELT annorlunda. Nu har jag inte orkat forska jättenoga i saken, men jag har iaf klurat ut att jag nog får läsa om termin tre (Dvs den jag läser nu) för vi läser matte nu, och i Örebro läser dom naturkunskap den terminen.

Man kan också göra det lite lätt för sig. LNU har en distansutbildning som jag kan ansöka om att få byta till. Den är dock bara på 75%, så det innebär ju att jag måste jobba samtidigt. Det innebär också att jag kommer bli tvungen att åka till Växjö med jämna mellanrum, eftersom det är några obligatoriska träffar. Har inte forskat i detaljerna ännu, men det alternativet känns nog trots allt som det enklaste, trots allt. Vi får se. Steg ett är under alla omständigheter att få ett jobb.

Men jag är så OTÅLIG! Jag vill NU! Sitter och klurar på vad man skulle packa med sig när man drar, men sen inser jag att det inte direkt är AKTUELLT ännu... I BÄSTA fall är det två månader bort, och i värsta fall... Tja... Något år? Nu tror jag inte det dröjer ÅR, men allt hänger ju på jobb! Knappast lönt att börja slita i resväskan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar