måndag 19 november 2012

Bra dag!!

Nu är det sådär igen. Helt plötsligt så blir en dag sådär okaraktäristiskt BRA, att man bara vet att man kommer få äta upp det sen... ;)

Började 8 idag, sovmorgon till kl 06 mao. Kommer till VFUn och inser att vi har en skitsöt vikarie hela veckan. (Iofs inte många dagar över 25 tror jag, men noga då, jag har inga planer på att gifta mig med människan ;) ) Sen var hela dagen bara BRA! Inget tjafs av den sorten jag har skrivit om tidigare, utan bra stämning, glada barn, pedagogiska pedagoger osv. På förmiddagen tog jag med mig tre ungar in och gjorde ny playdoo lera eftersom den gamla var torr och hemsk, och det tyckte dom var lite skoj!

Jag gick bara halvdag idag, eftersom jag ska skriva lite på skoluppgiften på måndagarna. När jag kom hem gick jag en sväng i skogen med djuren, och mitt i det ringer telefonen. Det var dolt nroch jag brukar aldrig svara på det, för det är i 99 fall av 100 telefonförsäljare, men idag lackade jag och svarade för att bli av med dom snabbare! Fast det var inte alls någon försäljare, det var kirurgimottagningen som ringde för att prata lite om det där med att jag ska träffa plastikkirurgen.

Han har inte hemskt gott om tider den här killen, så egentligen skulle jag inte kunnat få en tid förrän TIDIGAST i Januari. Men, sa kvinnan som ringde, han ska sitta i VIMMERBY en dag i December, och DÅ finns det tider om jag har lust? Klart jag har, sa jag. Har inte en aning om hur jag ska ta mig dit, eller hitta till hälsocentralen i Vimmerby, men det skiter jag i! Har en månad på mig att klura ut det ;)

Vågar man hoppas att jag är opererad före sommaren??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar