tisdag 20 november 2012

Mitt liv är en saga...

Häromdagen läste jag "Dummerjöns"på förskolan och kunde inte låta bli att fnissa lite för mig själv under tiden. Prinsessan ville BARA gifta sig med den allra smartaste och roligaste snubben som fanns, och jag kände lite att jag kan relatera ;) Jag får skicka ut en kallelse jag med!

Igår läste vi"Kejsarens nya kläder", och dessvärre kunde jag lite senare relatera till det också... Det där jag sa om att jag skulle få äta upp att jag hade haft en så bra dag minns ni va? (Annars kan man ju scrolla en liten bit...) Mhm... Jag hade tvättid under kvällen, och när jag kom ner efter den första maskinen så ser jag att den inte är klar, trots att den BORDE vara det. Den har helt enkelt gått sönder mid tvätt så att säga, och nu ligger min ännu skitiga tvätt och plaskar runt i några liter vatten...

Oh the joy! Jag fick bryta mig in i maskinen och dra ut den blöta äckliga tvätten och sen bära upp den till lägenheten i det skicket. Nu ligger den i mitt badrum och möglar! Ringde och felanmälde maskinen i morse, men vad hjälper det när jag inte har tid att tvätta någon annan dag???

För att göra det hela ännu lite roligare så låg i princip alla mina byxor i maskinen, så nu är jag byxlös. Jag hade att välja mellan att gå till praktiken iklädd just Kejsarens nya kläder, eller gräva DJUPT i garderoben. Jag grävde, och hittade...

En långkjol. Som är för stor dessutom.Långkjol och gummistövlar, både snyggt och praktiskt!! Passade perfekt när vi skulle gå till lekparken och klättra i klätterställningar idag. Verkligen. Men, det var bättre än den så kallade Kejsarens nya kläder. Det var det ju.

Men jag är inte bitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar