söndag 16 december 2012

Jag fick presenter

Under förskolans luciafirande, som jag åkte till trots att jag var ledig (vilket säger en del om hur bra jag trivs...) var det en förälder som var hemskt noga med att fråga mig och vikarien om vi skulle vara närvarande på förskolan nästa vecka? Jag förklarade att min sista dag var fredagen, och föräldern sa "aha, aha, då vet vi" och förklarade att själva barnet hade varit HEMSKT  bestämd med att min sista dag var torsdagen. Förmodligen för att jag på Onsdagen sa att jag bara hade en dag kvar, men att jag var ledig Torsdag gick väl lite över huvudet på en treåring liksom. Ja ni fattar.

På Fredagen kom barnet med en påse julklappar till alla fröknar/vikarien/lärarstudenten. Jag hade det lite på känn, det hördes liksom på tonen under samtalet vi hade under luciafirandet. Barnet blev lite deppig för att vikarien var ledig och inte kunde få sin present samtidigt som oss andra, men tröstades av att presenten kunde ligga kvar på hyllan några dagar. Att vi fick klapparna på Fredagen berodde enbart på att det var min sista dag =)

Sötaste unge! Paketet innehöll hemgjorda julskorpor. Hur dom smakar har jag ingen aning om, jag har inte haft hjärta att massakrera paketet och äta upp dom... (Jaja, jag vet att det är det som är meningen, men det är ju en så gullig present!!) Lite ont i hjärtat får man ju över att man ska tillbaka till skolan istället för att hänga med så galet trevliga ungar.

Sen fick jag avskedspresent från handledaren och dom andra tanterna kompetenta, vackra kvinnorna jag jobbat med. Om man inte är insatt i bakgrunden ser det kanske en smula märkligt ut, men jag fnissade lite för mig själv.

Under luciafirandet hade jag örhängen i form av lila julgranskulor (och renhorn, men det hör inte hit), och SKULLE jag nu vilja klä ut mig till julgran fler gånger (klart jag vill) så har jag ett matchande halsband ;)

Dessutom har jag på något vis varit lite pysselansvarig under dom här veckorna, och för att jag inte ska känna någon saknad efter det så fick jag lite pysselmaterial ;)

Jag skulle btw kunna tänka mig att flytta in i förskolans pysselförråd! Allt man behöver finns där, bara att pyssla på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar