måndag 31 december 2012

Jag stickar.

Eller nåja, jag virkar mest, men lite stickat blir det.

Minns ni det här?




Lite så känns det. Inte helt applicerbart eftersom jag inte direkt är FRIVILLIGT celibat, men ändå. Jag virkar för att tänka på annat än karljävlar.

Norrköpingsmamman beställde en mössa åt lilla Norrköpingsbebisen. Hon  beställde även en likadan åt sig själv, men jag måste fixa mer garn innan jag kan fixa den.

Modifierad OS-mössa i baggymodell.


Den blev väl lite fin? Tog fan hundra år att göra (tre dagar...) eftersom den är så lång.

Nu har lillebror beställt en halsduk till min brorson, och han betalade så gudförbannat mkt så han kommer få en mössa på köpet, så det är nästa projekt ;)

Sen har jag även fått en beställning på fler bokmärkesspermier, så det ska jag också knåpa ihop simultant med det andra. Såatte, jag håller huvudet händerna sysselsatta!

1 kommentar:

  1. jag beställer en mössa direkt..oavsett priset =)

    SvaraRadera