söndag 16 december 2012

Kirurgbesöket

Anledningen till att jag var ledig Torsdag var ju att jag skulle till kirurgen i Vimmerby. Sjukt segt att spendera halva dagen åt det, men ändå värt det utan några större problem.

Fick klä av mig halvnäck (Framför en karl jag träffat för mindre än 4 minuter sen, det är lite så jag rullar...) och fick magen undersökt. För att bli beviljad operation ska man ha minst 3 cm häng, jag har 6 cm... Det låter kanske inte så mkt, men jag kan lova att en hudpåse som hänger ner 6 cm utanför kroppen är ganska markant... Den hänger liksom ner på låren, jag är SJUKT sexig.

Frågade även ang. brösten, men dom får inte ta mer än magen enl. dom direktiv dom har. Det var ju lite av ett long shot, men ändå. Får öppna ett nytt sparkonto när jag fått jobb ;)

Det var ju ingen större diskussion, eftersom jag har så mkt häng blev jag givetvis beviljad operation utan några som helst krusiduller. Kirurgen, som är av den typen människa man gillar direkt (sjukt rolig snubbe) gick igenom proceduren, hur dom gör och varför, och hur man ska bete sig efteråt, och så var det klart. Fick även magmusklerna undersökta. Tydligen är det vanligt att feta människors magmuskler särar sig, precis som på gravida, och om så är fallet så syr dom ihop magmusklerna när dom ändå är där och rotar. Mina magmuskler satt dock där dom skulle. (Klart dom gjorde, dom är ju MINA!)

Jag råkade youtuba bukplastik igår, och kan säga att det finns MYCKET detaljerade beskrivningar av hur det går till om någon vill veta mer i blodig detalj, men kortfattat så lägger dom ett snitt från höftben till höftben, sen lossar dom huden från kroppen hela vägen från under naveln till brösten ungefär, sträcker ut huden, gör en ny plats för naveln, syr ihop och skär bort det som blir över. Typ-ish. Jag kommer bli helt galet snygg ;)

"Du kommer ju få lite ärr", sa kirurgen, men really, who cares??  Ett ärr, som förvisso sträcker sig från höftben till höftben, eller en påse med lös hud och fett??? Inget svårt val, jag tar ett ärr anyday. Det är ju inte direkt något som syns (Till skillnad mot fettpåsen) och dessutom blir det ju lite av en symbol för vad jag gått igenom. Inga problem, karva på!

Sen frågade jag såklart angående väntetiden nu när jag då är uppsatt på väntelista igen. Kirurgen såg lite bekymrad ut och sa att "det har ju inte högsta prioritet", varpå jag skojade lite och sa att jag tyckte det var JÄTTEMÄRKLIGT, och kirurgen hängde på och sa att " ja alla dom där cancerpatienterna borde såklart vänta på sin tur". Säger ju det, galet skoj snubbe. Hur som haver så klämde han ur sig att det är ju lite väntetid, så kanske i mars-april först...

MARS? APRIL?? Jag hade räknat med MINST 6 månaders väntetid, och var helt inställd på att det kanske skulle bli tidigast i HÖST, och så är det kanske som mest 4 månader kvar?? Det KAN ju tom hända att det blir tidigare, om man har lite flyt. Fan, jag blev ju stressad plötsligt! Måste köpa gördel (man ska ha en sån dygnet runt i 4 veckor, och sen dagtid ytterligare 4 veckor, för att inte kroppen ska fylla ut hålrummet där dom lossat huden med vätska), spara ihop till eventuella mediciner och skaffa hundvakt. Det är ju ingen tid alls kvar nästan!

Så var det med den saken. Vart det lider kommer det såklart sjukt sexiga förebilder, och om någon tvivlade så lovar jag att det kommer komma både efter och undertiden-bilder också. Lugn bara lugn, Åke följer med mig till sjukhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar