måndag 24 december 2012

Min julafton


God jul!

Vaknar och inser att det har snöat en hel dm och lite till under natten, jippi... Bara att asa sig ut och skotta. Man var liksom trött redan innan man kommit UT ur huset och ner för trappen...

Fast fördelen med att det tog TVÅ TIMMAR att skotta gården var ju att fyra hundar hann bli ordentligt motionerade. Först fick mina två simma runt i snön ca 40 minuter, sen satte jag dom i bilen och så fick husets två BC komma ut och springa runt resten av tiden. Det här är inte riktigt typen av hund som står stilla och väntar, så dom var ganska tillfreds när jag var klar...

Halva bilen avsopad... Notera mängden snö...

Fast fyra hundar är bara hälften, så när jag skottat klart var det bara att byta kläder (sjöblöt) och ge sig ut på promenad... Gick först en längre sväng med två av dom kvarvarande, och så en kortare sväng med den sista. JAG gick nästan 8 km, 1 timme och 40 minuter, så man kan ju säga att jag förtjänat maten idag...



Det var RÄTT skönt att lägga ner sin ledbrutna kropp i badkaret efteråt, det vill jag lova...


Sämre julaftnar har vi haft!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar